Branislav Michalka

Po veledůstojném pánovi Jánu Sucháňovi, agentovi StB a rozhlasové hvězdě šířící tolerantní „duchovno“ na vlnách éteru; po miláčkovi deníku SME, františkánovi Jánu Krstiteľovi Balázsovi, který již momentálně není františkánem ani křtitelem, nýbrž poradcem a podle nejnovějších zpráv i amantem bývalé abonentky Sorosovy nadace, klaunovy manželky a dokonce premiérky, kterou v Německu (v té zemi ducha) nazvali „slovenskou tygřicí“, Ivety Radičové; po Antonu Srholcovi, který se zapsal nesmazatelně do dějin teologie, když přirovnal zastřeleného advokáta rozporuplné pověsti Ernesta Valka k archandělovi na zemi a který spřádal duchaplné vývody o pivu a klobáskách při Poslední večeři a kterého nejmenovaný biskup (nebyl to ten zlý Sokol) označil za psychicky narušeného; po vší této mediální poezii se nám v době adventu na mediálním nebíčku zjevila nová hvězda, která nás má dovést přes hory a pouště xenofobie do země tolerance a liberalismu, a sice Robert Bezák, emeritní arcibiskup v. v.


Zdroj: http://www.ceskatelevize.cz/ct24

Vzpamatovav se z prvotního zmatku vyvolaného nezájmem prosté české veřejnosti o jeho osobu a ignorací protestních karnevalů na jeho podporu ze strany slovenských bačů poznal, kdo jsou jeho skuteční přátelé, kdo to s ním myslí dobře, a že je nehodné házet perly vlastního ducha sviním. Média oplývající hojností osvícených, liberálních a kosmopolitních filantropů, nádob to nezištnosti, mu již předtím vždy ochotně podala pomocnou ruku, která odjakživa svírá mocným stiskem kouzelnou portmonku. Tato portmonka, neboli prkenice, též šrajtofle, otevírá jako Ali Baba čarovné brány veřejného mínění a spouští kolečka v manufakturách na výrobu „osobností“. Osobností, pravda, tolerantních, otevřených, nezatížených předsudky a anachronismem. Osobností 21. století. A tak se Robert Bezák během třetího adventního víkendu rozhodl opustit svou nedobrovolnou eremitáž, sklouzl jak po dobře naleštěné skluzavce dolů a skočil rovnýma nohama přímo do blikotavého, roztančeného, sodomitského a krapet nasmrádlého světa médií.

Start hodný hollywoodského Hobita (i když Robert Bezák bude v té kampani spíše za Gandalfa) mu přichystala najednou média hned tří zemí. Nepochybně úplně náhodou. Jinak bychom museli uvěřit konspiračním teoriím a stali bychom se extrémisty. A to přece nikdo z nás nechce. Slovenské, české a rakouské televizní stanice i noviny ve snaze konečně už zachránit ubohé slovenské ovce ze spárů církevního tmářství a inkvizice, se rozhodly obětovat a poskytnout zcela nezávazně a nezištně prostor ubohému mučedníkovi tuhle z toho slovenského pralesa, co je za Vídní. A běda tomu pogromistovi a křižákovi, který by si myslel, že tato média jsou motivována nějakou protikřesťanskou záští! Nic nemůže být přece vzdálenější těmto apoštolům liberalismu a volné myšlenky. Jména jako Markíza, SME, ORF, ČT 2, TA 3 etc. jsou proslulé svojí kresťanskostí a podporou Církve, takže kam jinam se měl bývalý otec arcibiskup obrátit? Měl úpět navěky pod knutou vatikánské byrokracie?

Začátek nebyl špatný. Víkend byl nacpaný Robertem Bezákem jako kříženec klobásy a mikulášské punčochy a přetékal jím přes okraje jako bandaska plná šumivých vitamínů. Deník SME zveřejnil okamžitě rozhovor, televize Markíza další rozhovor, pak česká ČT 2 další rozhovor, zbytek mediálních papoušků se mohl uskřehotat, no hotová Brusilovova ofenzíva. Všichni liberálové přetékali soucitem a kladli ohleduplné, ale zásadní otázky. Jak jinak – vždyť tu jde o pokrok a svobodu člověka. Co všechno jsme se dozvěděli? Zajisté samé nové věci. Jediným štěstím liberálních a lóžových bratrstev je, že lidé žijí přibližně jen 70 let. Pokud by to trvalo déle, nebo, pokud by někdo z 18. století vstal z hrobu a vyslechl si Bezákovy bláboly, s gargantuovským zívnutím by odcupital raději zpět do své hrobky. Již přes 200 let tytéž urputné výpotky, to by unavilo i mrtvolu. Nuž pohleďme: Církev vládne estébáckými a totalitními metodami (překlad pro mrtvolu z 18. století – středověké a tyranské metody) a Robert Bezák ji chtěl jen trošku vylepšit. Ti církevní estébáci ho však nenechali dokončit tuto osvícenou obrodu. Cvičil, tančil, koncertoval, usmíval se až se mu mohly sanice roztrhnout; mládež miloval tak, že se již téměř celá obrátila na víru, jen to jeho nešťastné odvolání tomu zabránilo. No, co vám budeme povídat, zapněte si ty přijímače a nasávače, tam to všechno je. Církev ho zklamala, je plná intrik. Zajímavé, že dokud byl arcibiskupem, tak nebyla plná intrik. Hlavně jeho chování k Sokolovi a Vrablecovi bylo oproštěné od jakýchkoliv intrik. Křišťálově čisté jako hrany Koh-i-nooru. Ach, jenomže život je příliš krátký, abychom se vrtali v těchto hromádkách. Člověka to unaví, jako kdyby dotahoval po Chaplinovi matice na pásu.

Nejúspěšnější je Bezák tam, kde je nejdrzejší. Ví, a byl zajisté dostatečně poučen svými mimocírkevním kamarády, že hlavní ctností chyceného partyzána je zatloukat, zatloukat, zatloukat a když ti všechno dokážou, tak dále zatloukat. Efekt tohoto typu chování je vždy stejný: dokonce i ten vyšetřovatel začne dumat, že na tom přece musí něco být, když tak stále zatlouká; musí za tím být nějaká pravda. A ona není. Je tam jen hora drzosti a odvahy živené vědomím, že mocní tohoto světa jsou na jeho straně. Bezák se tváří jako úplné neviňátko a mílius, přestože z Vatikánu se už doplazily dostatečně věrohodné informace o tom, za co a proč byl odejitý. Stačí si přečíst tento rozhovor s polským knězem Dariuszem Okem z Papežské univerzity o homomafii v Církvi, kde zmiňuje odvolání Roberta Bezáka jako podporovatele homomafie, evidentně bez nějakého úmyslu zasáhnout do dění na Slovensku. Rozhovor nebyl poskytnut pro slovenská média a otec Oko zmiňuje Bezáka jen jako jednoho z mnoha; nijak se u něho nepozastavuje. Známá jsou i fakta dobře informovaného vatikanisty Sandra Magistera, zveřejněné v časopise L’Espresso, která výslovně hovoří o tom, proč byl Robert Bezák odvolán. Ale Bezák stále vrtí svým monotónním kolovrátkem: nic mi neřekli, nic jsem neudělal, všichni jsou špatní, já jsem dobrý. Jeho spis má přes 1300 stran, ale ty pojednávají pravděpodobně jen o tom „nic“, které provedl. Celá Církev se mýlí, papež i Vatikán, všichni ho zradili, biskupové i věřící, a jen on se tyčí nad ruinami tolerance a humanity jako memento pro temné a nepoučitelné Slovensko. Trošku nasládlé a lepkavé.

Názvy dokumentů, ve kterých tato nová mediální hvězda vystupuje, ukazují na rutinní strůjce všech těch nekonečných revolucí – růžových, oranžových, sametových, něžných, karafiátových, arabských jar, pražských jar a všech těch ročních období, v nichž taje a zamrzá bláto evropské degenerace. Tytéž cukrové fráze, kýčovitost levného humanismu a sentimentu. „Biskup s lidskou tváří“, tak zní název dokumentu na ČT 2. Jak neotřelé! Máme tu církevního soudruha Dubčeka! Hlavně je třeba se neustále utrápeně a tolerantně usmívat jako japonský turista pod Eiffelovkou, aby humanismus přímo z „lidské tváře“ kudrnatil tak, že ho mohou česat a sklízet jako bavlnu.

Ale „lidská tvář“ se trápí a má starosti. Tak se nechal slyšet v médiích. Ne o sebe, vždyť on je mučedníkem liberalismu a tomu náleží již z povahy jeho mučednické funkce trpět za svobodu, rovnost a bratrství, nýbrž má starosti o Církev. Ta je prosáklá metodami připomínajícími metody komunistické, které si Robert Bezák pamatuje, jak sám přizvukuje, z minulosti. Tehdy musel tajně poslouchat Pink Floyd a Black Sabath…

A tak nám tu opět vstává z mrtvých legenda o dvou totalitách – červené a černé, před kterými nás musí ochránit láskyplné liberálně-mediální duchovní komando. Legenda hojně šířená hned po převratu lidmi jako Fedor Gál, Peter Zajac, Ľubomír Feldek a jinými kamarády Františka Mikloška z VPN (nyní znovu spirituálně sjednocených adorací Bezáka), kteří, jak se sami vyjádřili, s hrůzou v roce 1990 pozorovali, jak hrozí, že jedna totalita bude nahrazena druhou – farářskou (a lidoveckou, samozřejmě). A dali se do boje. Uspěli a dojemný výsledek jejich snažení ocení asi všichni: od kultivovaných hltačů pornografie až po zodpovědné maminky, které nechtějí přivádět shluk buněk, zaostalci nazývaný dítě, do chudoby s jedním autem a plejstejšnem.

Nyní je zde však bývalý biskup! A ten říká to samé: Církevní hierarchie je plná totalitních metod, autoritářství či dokonce ještě hůře, jako řekl o Sokolovi, feudalismu a panštiny! No, a když to řekne bývalý biskup, tak to má jinou ránu, než když to řekne ze své pražské vilky Fedor Gál. Proto média, domácí i zahraniční, tančí zásnubní rituální tance kolem Roberta Bezáka. Zmrzlou proticírkevní zelňačku bylo třeba opět vytáhnout z balkonu a přihřát.

Předpokládám, že Robert Bezák bude ještě chvíli zaclánět ve výhledu a pak, když splní svůj úkol a bude odložen do lóžového naftalínu, dostane nějakou trafiku za dobré služby (někteří pretendenti léčebných ústavů pro poruchy duševní už dokonce cosi klábosili o kandidatuře na prezidenta!). V jeho zrodu vidím jeho zánik, abychom parafrázovali T. S. Eliotta. Jeho hvězda bude pomalu uhasínat. Není nutné se s ním hádat o tom, zda je Církev autoratativní a protidemokratická: vždy takovou byla – a chvála Bohu, že takovou byla – a modleme se, aby takovou zůstala. Pokud to budou neomarxističtí neokonzervativci chtít, ať ji klidně označují i za totalitní. Vždyť oni, konec konců, o totalitě něco vědí: obcovali s ní více než důvěrně a zplodili hejno krásných duhových levobočků, levicově orientovaných.

A plodnost, ale jiná, se stane i kamenem jejich úrazu. Celá tato mediální gymnastika kolem církevních liberálů v Evropě je totiž úplně zbytečná. Těch cca 100 lidí, kteří jsou ochotni kvůli Bezákovi vyjít do ulic, těch pár tisíc pomatenců z hnutí Wir sind Kirche, těch několik desítek tisíc nadšenců církevního liberalismu v Evropě netvoří dohromady ani počet obyvatel jednoho brazilského města. Propagovat církevní liberalismus v Evropě s nasazením všech pák a financí je totéž jako jít s bubnem na zajíce. Ty zbytky věřících, kteří vás vůbec zaregistrují, už dnes tvoří jen zlomek Církve. Téměř všichni kardinálové jmenovaní před pár měsíci byli mimoevropští a nejeví zatím žádné známky vyššího liberálního osvícení. Čas německých a nizozemských profesorů oblažujících ubohé ovečky heideggerovsko-rahnerovskými verbálními tlačenkami nám pomalu ale neodvratně končí. Brazilec sice bude možná ve stylu voodoo a macumba zapalovat pod svatým Petrem cigáro a nalévat mu kubánský rum, s pravověrností bude na štíru, ale na sošku Panny Marie si nenechá sáhnout, a s celou liberální zahrádkou, osetou pravou a nefalšovanou hegeliánskou květomluvou, vás pošle rovnou – do Evropy. I s bývalým otcem arcibiskupem.

Převzato z Dielně svätého Jozefa. Překlad K. I. Š.

Komentáře: 32 - k článku Róbert Bezák Superstar

  1. Tomáš Mitrík napsal:

    Mám zopár otázok:
    1. bol tento biskup suspendovaný alebo potrestaný a neplatí už jeho svätenie ? (Nedotýkajte sa zrenice mojich očí … tu podľa mňa platí)
    2. Z akých zdrojov vychádza mons. Oko z Pápežskej univerzity? Má k dispozícii nejakú svoju StB, že nemá problém vedieť o hocikom hocičo?
    3. Stotžňujú sa predstavitelia tohto inštitútu s tým, že takáto forma komunikácie aj v rámci RKC je vhodná, prospešná a bude každým zo zúčastnených obhájiteľná raz tam pred Bohom Otcom?

    Prajem požehnaný záver adventu!

  2. nino napsal:

    Tomas Mistrik:
    1.) Biskup bol, vdaka Panu Bohu, zosadeny
    2.) A z akych zdrojov vychadzal Ferko Miklosko, ked oznamil Bezakovo zosadenie mediam? Nepriatelskym mediam?
    3.) Myslite komunikaciu Bezaka a jeho uderiek? Moj osobny nazor je, ze je neobhajitelna.

  3. nino napsal:

    Vdaka za clanok, co v clanku (inak velmi dobrom) neni spomenute, a myslim, ze i to je zaujimave, su napr. dalsie pochybne Bezakove aktvity- pokus ,,zohyzdit“ katedralu v Trnave ,,modernistickym“ pseudoumenim, dokonca mam obavy, ze toto i pokracuje ii po zosadeni ,,skandalneho“ arcibiskupa.
    Inak, zrovna pozeram nieco o tej prestavbe, a tu som i narazil na jeden clanok, vsimnime si to ,,katolicke“ oblecenie dievciny, nedaleko arcibiskupa, fotky dolu vpravo- myslim, ze to velmi vystihuje mentalitu tohoto ,,liberalne-katolickeho“ sveta:
    http://www2.abu.sk/index.php?m.....detail=555

  4. nino napsal:

    Podla mna Bezak za par rokov sposobil Cirkvi na Slovensku viac skod, nez komunisti za 40 rokov cielej likvidacie.
    Inak, tu je zaujimave video, na ktore som natrafil, spomina sa tam kontroverzny Vojtech Kodet, Marian Kuffa, a od 10 minuty i Bezak:
    https://www.youtube.com/watch?v=2cH7YdsWPUI

  5. Felix napsal:

    4. K tomu videu – už tady na ně jednou odkaz byl. Celý problém by se dal formulovat dalším dogmatem moderního katolíka: „Zatímco dříve pastýři hledali odpovědi na své otázky ve stále stejných scholastických manuálech, dnes hledají svobodně bez příruček církevní nauky, případně v příručkách mezávisle/svobodně hledajících autorů.“ Množství jejich subjektivních plků dostává imprimatur jako „bohatý rozvoj teologie“. Tak je tomu po celém světě. Neříkejte mi, že to špičky ve Vatikánu nevědí.

  6. Felix napsal:

    Bezprostřední příklad nové poučky z RV Dnes: „Nihilismus kolonizuje lidskou přirozenost –“ kdo by to řekl, že? (viz tam)

  7. Libor R. napsal:

    „Celá tato mediální gymnastika kolem církevních liberálů v Evropě je totiž úplně zbytečná. Těch cca 100 lidí, kteří jsou ochotni kvůli Bezákovi vyjít do ulic, těch pár tisíc pomatenců z hnutí Wir sind Kirche, těch několik desítek tisíc nadšenců církevního liberalismu v Evropě netvoří dohromady ani počet obyvatel jednoho brazilského města.“
    To dost nesouhlasím – je nebezpečné se chlácholit malými počty. Jednak jsou to ztracené ovce – už ne jedna, ale stovky -, jednak se tyto počty mohou díky zdařilé masáži médií a takto nastavených pastýřů vždy rozšířit.

  8. Tomáš Pavel napsal:

    Hotové neštěstí… Vraj Bezákova restaurace zkolabovala…
    http://www.cas.sk/clanok/22779.....oreni.html
    Kdy se asi objeví objektivní článek o jeho neplatně udělených svěceních a svátostech…? (Jsem to ale naiva…) (((-.

  9. nino napsal:

    Felix, suhlasim, ide o to, ze oni su uz tak hlboko ponoreni v nekrestanskom svete, v ktorom vyrastali a ktory ich formoval, tak sa mu pokoncilovo otvarali, ze sa stali az jeho myslienkovou a ideovou sucastou, a prestali byt sucastou katolickej komunity a sveta.

  10. nino napsal:

    Libor, suhlasim s vami. Situacia je o to horsia, ze ani latinsko-americka cirkev, ani africka nie su az tak pravoverne, a ich elity su dezorientovane (nemyslim teraz len teologiu oslobodenia), i ked zatial, co sa tyka sodomskych manzelstiev, a potratov maju zdrave nazory, len dokedy, taka latinska Amerika je uz silne amerikanizovana a vladnu tam slobodomurari, ktorym sa uz zda miestna spolocnost dost zrela i na akceptaciu sodomitskych pseudoprav (zacali uz v Mexico city, Argentine, neviem ci nie i v Uruguayi a Brazilii,..).
    O africkych cirkvach a o tom, ze nie su az tak nadejne svedci i to, ze nedavno sa zambijski biskupi dozadovali od vlady, aby krajina nebola v ustave prehlasena za krestansku :(
    Alebo nedaavne angazovanie sa africkych hodnostarov v pseudoprobleme vzniku svetovej sekularnej autority :(
    Jedinou nadejou Cirkvi su hlavne europski tradicionalisti, ci ti, co s nimi sympatizuju v hierarchii.

  11. nino napsal:

    Tomáš Pavel,
    U nas media omielanu stale financie, je zaujimave, ake su jednostranne, mna osobne by zaujimalo, kolko malo stat ,,zohyzdenie“ Trnavskej katedrali ,,modernistickym“ pseudoumenim, a ako sa to zhoduje s Bezakovym image- nebolo by, v case hospodarskej krizy lepsie tie peniaze pouzit napr. na podporu viacdetnych rodin, sirot, nezamestnanych, nez financovat nejakeho ,,umelca“ a jeho ,,skvosty“?
    Da sa niekde najst cena toho ,,zohyzdenia“?

  12. nino napsal:

    Este podotykam, ze tato kauze je velmi zaujimava, a bola vyuzita na podvrat Cirkvi, a velmi sa pekne ukazalo, kto sa ho nadsene zucastnil, spolu s ,,nepriatelmi“ ako su antiklerikalne a liberalne media.
    Bol to napr. u nas pseudokatolicky Postoy, Svetkrestanstva.
    Dokonca, ak sa u nas i objavia nazory akceptovat zosadenie Bezaka, uplne je vytlacany nazor, ze Bezak bol zly biskup a jeho odvolanie treba uvitat.
    Nevravim, ze u nas ostatni modernisticki biskupi su super, to nie- arcibiskup Zvolensky dlho toleroval skandalne ,,hereticke“ teoforum, a dokonca nakoniec neexkomunikoval ani knaza, co sa s nim zaplietol.
    Alebo tu, nasi modernisticki biskupi schvalili dohodu s lutheranmi o uznavani krstov:
    http://korzar.sme.sk/c/4696529.....-juna.html
    Kedze lutherani krstia kazdeho, bez ,,zbytocnych“ reci, tak hlavne Romovia sa teraz zacinaju u nas casto davat krstit luthernom. Teda tato dohoda len otvorila nase rady agresivnemu prieniku lutheranizmu, a zase znamenala vypredaj identity. To uz ani nehvorim, ze som pocul, ze dohoda o priebehu krstu neni ani casto lutheranskymi ,,knazmi“ (resp. ,,knazkami“) dodrzovana.
    Podobne biskupi u nas umoznili zucastnit sa cirkevnych obradov sekularnym a pochybne predstavitelom statu (strany Smer, premiera, prezidenta,..). Takze ziadne iluzie.
    Ale Bezak tahal tento vyvoj uz na uplne dno- co sa tyka vedomosti vo viere, podla mna populistickych postojov, vypredaja katolickej identity, atd.
    Tu napr. Bezak, podla mna lakavymi slovami, relatvizuje vieru a nevyhnutnost prijatia katolickej viery, na strankach pseudokonzervativneho .tyzdna (nikomu neodporucam ten neokonzervativny platok citat):
    http://www.tyzden.sk/reportaze.....acich.html
    Je to taky problem povedat jasne, aka dolezita je viera a ze kazdy ma povinnost ju prijat? Namiesto nadbiehania, relatvizmu, postmoderneho tarania?
    Inak, Bezak tam ma tiez zase, podla mna, pochybne vedomosti, zase tam hovori nezmysly, napr. ze lothor na krizi bol neveriaci, co je nezmysel, kedze prijal vieru, uveril Kristovi.
    Bezakovi inak, podla mna, stacilo dat mikrofon pred usta (a mam pocit, ze to obluboval), aby zacal sam seba usvedcovat z neznalosti, casto zakladov viery. Otazka nestoji, preco bol odvolany, ale ako vobec mohol byt menovany taky clovek do takej funkcie. Nemal by biskup mat aspon nejake vedomosti o katolickom nabozenstve? Mysim, ze pred koncilom by niekto taky, s takymi znalostami a nazormi, nebol menovany ani za dedinskeho farara, ale mozem sa mylit :)

  13. nino napsal:

    Inak, je zaujimave, ako sa hned liberalne pseudokatolicka sekta odkope pri takejto kauze.
    Uz Bezaka podporil nas ,,skandalny“ knaz Anton Srholec, o nom napr.:
    http://dielnasj.blogspot.sk/20.....jster.html
    Tu je dalsie skandalne vyhlasenie Srholca pre nekatolicke media, uz danejsie, nesuvisi s kauzou:
    ,,Katolícka cirkev je vyslovene managing, jej vedenie je centralistické a totalitné, čo napodobňoval komunizmus, keď namiesto Ríma bola Moskva. Je to vedenie hierarchické. Katolícka cirkev je posledná bašta totalitného vedenia ľudí pod pláštikom Božieho…Zastavil sa dialóg v Cirkvi o základných pojmoch, čo je to to Božie a kde sa to prejavuje…Pán Ježiš ostáva pre nás normatívny a bude aj pre budúce generácie, keby aj padla dnešná cirkevná štruktúra. Som presvedčený, že ako padol po zuby ozbrojený totalitný režim, padne aj toto. Veci sa budú musieť zmeniť. Mnohí múdri ľudia tieto zmeny očakávajú.“
    Tomu cloveku asi nic nehovori ustanovenie hierarchickej cirkvi Kristom, naopak, zrejme dufa v jej pad, nic mu nehovori ustava Cirkvi. A myslite, ze po tychto slovach bol exkomunikovany? Nie, na Vianoce pocuvame jeho prihovory v radiu, a je nam prezentovany ako katolicky knaz, ba vzor katolickeho knaza :(
    Dalej myslim, ze Bezaka podporil Halik. Atd. Proste zname firmy.
    Alebo Ferko Miklosko, co uverejnil nedavno i tento ,,brilantny“ clanok:
    http://www.impulzrevue.sk//article.php?729
    Myslim, ze tym clankom budete sokovani o to viac, ze bol uverejneny v caspise, kde vyznamne, ak sa nemylim posobi udajny velky pokoncilovy konzervativec Vladimir Palko, ktory je inak blizky Mikloskovi.
    To len, aby sme si urobili obraz o tzv. koncilovych konzervativcoch.
    V tom clanku sa pisu sokujuce veci. Napr., ze majetky greckych katolikov u nas, ktore Stalin im zobral a dal ,,pravoslavnym“, tak po pade komunizmu, aj za vlady dalsieho velkeho udajneho konzervativca Carnogurskeho sa vracali greckym katolikom, ale ,,pravoslavni“ boli odskodnovani z dani vsetkych, teda i katolikov.
    A dnes je Carnogursky koncilovymi konzervtivcami propagovany ako mozny krestansky kandidat na prezidenta.
    V clanku tiez podsuva udajne pozitivne modlitby grekov so schizmou.
    Vobec tam nepise o utokoch pokoncilovych hierarchov ,,grekov“ na Svatu uniu, napr. tu v rozhovore:
    http://katolikrevue.ath.cx/tra.....vpakem.htm
    V clanku nepise o boji grecko-katolickych knazov za svatu uniu s Rimom a jej zachovanie, co odmietaju sa modlit s ,,pravoslavnymi“, odmietaju nahradenie liturgickej staroslovienciny ukrajincinou, odmietaju nechat laikov podavat sv. prijmanie, a ich perzekuciach…
    Co je vsak nanajvys desive v Mikloskovom clanku, a to odporucam si vsimnut, to je podsuvanie noveho typu svatych- ekumenickych svatych- je to sokujuce, odporucam si to mrknut.
    Mucenici uz, podla koncilovych konzervativcov, nezahrnaju tych, co zomreli za katolicku vieru, ale pomerne kde-koho. To je nova nauka o mucenikoch? O svatych?
    Pise:
    ,,Oni nezomierali pre väčší rast hrubého domáceho produktu, oni zomierali pre slobodu a ľudskú dôstojnosť, ktoré sú univerzálnymi hodnotami celej Európy.“
    Cize podla Mikloska mucenici nezomierali v prvom rade za vieru (samozrejme, jedinu katolicku), Boha a Cirkev, ale za akusi slobodu (liberalne ponatu?) a ludsku dostojnost?
    Inak, ak sa nemylim, Miklosko, ako prominentny laik, sa angazuje i v procesoch aktivit pre blahorecenia a svatorecenia, mam z toho des, Wojtylova inflacia blahoslavenych, ci svatych snad nebude zrejme pokracovat do desivych rozmerov?
    Inak, Miklosko je velmi blizky Vladimirovi Palkovi, ktoreho na Slovensku povazuju za velmi tvrdeho konzervativca (autor knihy Levy prichadzaju)- to len na iustraciu toho, co to je ten pokoncilovy ,,konzervativizmus“…
    A toho, ze pokoncilovy ,,konzervativizmus“ vlastne stoji v sutocnosti na jednej barikade s liberalizmom, dufam, ze si to vdaka kauze viac ludi uvedomi, podla mna obrovsku destrukcnu cinnnost ,,konzervativcov“ (koncilovych) pre Cirkev…

  14. Tomáš Pavel napsal:

    AD 11 – jistěže bylo, nino, ale to by pak přece musel onen „umělec“ hladovět a nebylo by to dostatečně ekumaniacké a to jsou těžká provinění, která přece nemohou ekumaniačtí sektáři dopustit, že ne? (-.

  15. Felix napsal:

    Já se bojím jediné věci: nástupu Gottwalda. Tady se uvažuje o mnoha „podružných“ věcech, ale, vzpomeňte na moje jasné proroctví o pádu Filipín, a to se naplnilo dřív, než jsem to čekal. Stejně tak považuji za naprosto jistý nástup Gottwalda. Nevidím jediné znamení, že by neměl přijít. Všechno je plně připravedo. A to bude řežba, jaká tu nebyla. Zbývá vlastně jediné. Jmenovat koně senátorem. Ale tato podmínka vůbec není nutná. Gottwald přichází. Je sice hloupé psát toto v Adventě, kdy přichází Král, ale už je tu to nejkrvavější střetnutí krále s Gottwaldem.

  16. Tomáš Pavel napsal:

    Kdo se bojí, otevírá dveře nepřátelům k vítězství. Jak se může bát člověk, který zvolil pro svůj život nejmocnějšího Krále všech králů na světě? Vzmužte se, Felixi. (-.

  17. Tomáš Pavel napsal:

    AD 7: souhlasím. KSČ se v minulém tisícíletí dostala k moci jen proto, že nikdo z rozumných lidí nevěřil, že těch několik potrhlých pomatenců nemůže dát dohromady volební program, natož aby je někdo rozumný zvolil do vlády…

  18. nino napsal:

    AD 14- asi ano, pseudoumelci, robiaci nekatolicke umenie musia zarabat :( Som inac zvedavy, kolko po nich zostane naozaj hodnotneho umenia, co dokazu posudit storocia…
    Inak,zrejme fotky z tej katedrali, ktora mala padnut ,,za obet“ Bezakovmu a Olivovmu ,,geniu“:
    http://picasaweb.google.com/lh.....PNdvXtYTmw
    http://picasaweb.google.com/lh.....xNURP0GOAA
    http://picasaweb.google.com/lh.....Pdgt5cYv-A
    http://www.avstudio.sk/fotoban.....ategory=31
    http://www.avstudio.sk/fotoban.....ategory=31
    Takze branme oltare, branme chramy, ktore postavili Bohu nasi predkovia! Nech si bezakovci postavia vlastne chramy, a tam nech si robia, co chcu…

  19. Tomáš Pavel napsal:

    18 – Oni nepotřebují stavět svoje. Zdevastování přijde laciněji než novostavba. Je to ovšem paradox, protože o zničení sakrálních prostor a posvátných oltářů DVK nepíše ani slabikou. Naopak tam je zaneseno, že má vše zůstat zachováno. Ale kdo by se zdržoval takovou literou v dnešní době. Je to přece jen papír…

  20. Felix napsal:

    Ono nemá moc cenu něco psár, protože karty jsou rozdány, víme kdo má trumfovní eso (nemyslím tím Toho, kdo má moc i nad tím esem). A tak jsou i komentáře na tomto webu jen jakýmsi pošťuchováním. Ale snad nebude na škodu, když si dovolím malou poznámku. Pravice snad vždy zkapala na naivitě a sentimentalitě. Dokonce jeden z následujících (a naivních) článků má sentiment v nadpisu. Nebo podívejte se na úvodní stránku Krás liturgie. Naivita z ní přímo čiší. A tak si říkám, že kdosi, ano on, nenese ani stopy po sentimentalitě. Chladně nese kartu: http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=17587 a vedle toho zcela nevzrušeně http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=17591 Střezte se naivity a sentimantality.

  21. nino napsal:

    AD 19:
    Naozaj, poslednych 40 rokov sme svedkami obrazoborectva nevidanych rozmerov. U nas na Slovensku prebieha dalsia faza. Ona motiv iba obycajnu ideologicku nenavist k Pravde (i ked i ta v pozadi je), avsak dnesne zosvetstene duchovenstvo nema vobec spravne chapanie chramu, jeho ucelu, sposobov- takze motivom tejto najnovsej vlny destrukcie je casto uplna kulturna neznalost, barbarstvo a obmedzenost.
    A pritom Cirkev a duchovenstvo 2000 rokov vytvarali kulturne hodnoty, a chranili ich prave pred obrazoborcami a protestantmi :(
    Je to na zaplakanie…

  22. nino napsal:

    Ad 20:
    Naozaj smutne, Felix, taa snaha svatorecit zlovolneho a diabolskeho Montiniho (Pavla VI.)- je to snaha, co najviac insttucionalizovat rozvrat v Cirkvi.
    Nastastie, ani Benediktovi sa nepodari znicit Cirkev, ktoru ani pekelne brany nepremozu, aj ked sa casto cini ako sa len da.
    Len kolko si este Cirkev Kristova bude musiet vytrpiet pod takymito pastiermi :( kym pride prislubena obnova.
    Samozrejme, kazdy katolik sa musi, ma povinnost, sa cinit v tomto zapase, nemozno stat stranou v jednom z najvacsich zapasov dejin..

  23. nino napsal:

    AD 20: este by som doplnil, ak mozem.
    Felix, pisete:
    ,,Ono nemá moc cenu něco psár, protože karty jsou rozdány, víme kdo má trumfovní eso… A tak jsou i komentáře na tomto webu jen jakýmsi pošťuchováním.“
    Ja myslim, ze vyznam maju i tieto diskusie. U nas mate medialnu cenzuru, v mienkotvornych mediach, pozvu si tam napr. liberalne orientovneho knaza Srholca, Halika, Bezaka, a laika Mikloska, a vsetci si navzajom svorne prikyvuju a doplnaju sa. Ziaden kriticky hlas. Diskusie u nas su tiez usmernovane a moderovane spravnym smerom (a aspon u katolickych stranok, alebo takych, co sa za ne vyhlasuju by som cakal cenzuru v zaujme katolicizmu, zial, cenzura tam casto je, ibaze v zaujme liberalizmu)- to hovorim i o pseudoktolickych a ,,diabolskych“ projektoch, ako je u nas napr. Postoy. Istym sposobom to je ale i nasa vyhoda, lebo ak by nas pozyvali, ziskali by nad nami moc. My si musime vybudovat vlastne media (napr. ako su i tieto kvalitne a pravoverne strany, a samozrejme, v Cesku je viac takychto dobrych stranok, osobne odporucam napr. velmi kvalitne a pravoverne stranky Duse a hvezdy, ale mohol by som pokracovat i dalsimi, myslim, ze tunajsi diskutujuci ich poznaju) a prestat byt zavisli na mediach v rukach nekatolickych vlastnikov.
    Diskusie tuna su dobre aj pre to, ze si diskutujuci vymenia mnohe poznatky, ale hlavne zistia, ze nie su sami. Ak by neboli taketo diskusie, vdaka medialnej masazi a propagande by mnohi si mysleli, ze vsetci maju ,,pokrokovy“ nazor, vdaka takymto diskusiam ludia zistia, ze to nie su len oni, kto vidia tieto, ze po celej krajine je mnozstvo ludi, casto mladych, ktori vidia veci rovnako uvedomuju si ich, aj ked v oficoalnom systeme a mediach nedostanu priestor sa vyjadrit. A nielen po celej krajine, ale i v susednych krajinach, ba celom katolickom svete su cele masy ludi, ktore vedu spolocny boj za svatu vec.

  24. nino napsal:

    Inak, mozno som to tu uz vkladal, ale ak niekto necital, a zaujimalo by ho to, tu je nieco o festivale, kde vystupil Bezak, a je tam list zrejme zbozneho knaza biskupovi po tejto udalosti:
    http://www.magnificat.sk/2012/.....-pre-koho/
    Inak, na Slovensku su mnohi nomacki katolici az tak dezorientovani, ze jeden mi vravel, ze ,,..ved ten festival nebol taky zly z katolickeho pohladu, ved tam bola este aj ekumenicka bohosluzba!“ :D

  25. Felix napsal:

    23. Ale jo. Kdyby nebylo toho naivního článku „sentiment“, kdy bych si býval všiml toho fundamentálního článku, na který jsem odkázal, vše řečeno záměrně jen tak mimochodem, a to jak se snažím být pozorný, to přiznávám. Další znamení pro naivy, kteří je ještě potřebují.

  26. Jarda napsal:

    A co pan biskup Oravec nino?

  27. Felix napsal:

    Ještě k té naivitě. Noviny doporučují namluveného Pána světa. I když o tom moc nevím, mám obavu, že jako snad každá beletrie může toto dílko trpět naivitou. Proč? Domnívám se, že Pán světa tak zapůsobil na kolegium kardinálů, že ho zvolili. A pokud to tak je, právě to by bylo velmi naivní. Realita každou beletrii od naivity spolehlivě očistí. A realita může být taková, že Pán světa má svého Předchůdce, který po léta jmenuje kardinály už s tím úmyslem. Pokud ne jmenovitým (i to je možníé), pak takové, kteří se budou rozhodovat ne podle dogmatiky, ale podle svých subjektivních představ o Nástupci. K tomu by ovšem bylo třeba, aby dogmatika už nehrála závažnější roli. Což jak jistě každý musí uznat, není možné, smajlík … Tolik tedy k tomu staršímu dílu – předpokládám, že avízo na ně se tu časem objeví.

  28. nino napsal:

    26:
    Koho myslite? Olivera Oravca?

  29. Jarda napsal:

    Pan biskup Oliver Oravec vede i na Slovensku boj nebo snad už je příliš tradiční

  30. nino napsal:

    29.:
    Myslite, ze sedes je moc tradicny, ci az moc liberalny, a anarchisticky :)

  31. Kytina napsal:

    Fanoušci Bezáka trpí láskou k upálenému konkubinátníku Lautnerovi:
    https://www.facebook.com/RobertBezakNezabudneme