Karel I. Šimek

V posledních dnech jsem dostal celou řadu naléhavých proseb o modlitbu či jakoukoli další podporu od svých přátel z různých koutů Filipín. Uvědomil jsem si, že tato země, od nás vzdálená zhruba 10.000 kilometrů vzdušnou čarou, je i se svými problémy pro našince často již mimo jeho zorné pole.

Filipíny, oficiálně nazývané Filipínská republika, jsou ostrovním státem v jihovýchodní Asii, jehož hlavním městem je megalopolis Manila. Rozkládají se na 7107 ostrovech v západním Tichém oceánu. Filipíny jsou dvanáctou nejlidnatější zemí na světě s téměř 90 milióny obyvatel.

Co je velmi významné: tato v historii španělská a posléze americká kolonie je jednou z pouhých dvou převážně katolických zemí v Asii – druhou je stále ještě nestabilní Východní Timor. Ke katolické víře se zde hlásí 82 % obyvatel (svůj významný apoštolát zde má i FSSPX). U velké části populace je katolická víra prožívaná nesmírně intenzivně, spiritualita místních věřích má, mj. v souvislosti s odlišnou mentalitou, oproti Evropě celou řadu specifik, o kterých se čas od času dočteme či doslechneme z různých sdělovacích prostředků.

Vedle toho zde existuje množství menšinových náboženských a ideových skupin, z nichž nejproblematičtější je ta muslimská. Díky nim zde stále trvá vypjatá bezpečnostní situace v důsledku vyšší pravděpodobnosti teroristických útoků a pokračujících bojů mezi vládními jednotkami a muslimskými separatisty na ostrově Mindanao i s ozbrojenou složkou filipínské komunistické strany (CCP): tzv. NPA (New People’s Army), která je diplomaticky zastupovaná tzv. NDF (National Democratic Front).

Toto jsou informace pro nás víceméně známé či alespoň dostupné. Málokterý katolík však u nás ví, že se zde odehrává ještě jiná bitva, a to na poli společenském, především církevním a politickém: snaha o prosazení Zákona o reprodukčním zdraví (Reproductive Health Bill). Nejjednodušeji vyjádřeno – jedná se o soubor metod pro zajištění kontroly reprodukce.

Historie této iniciativy sahá až do roku 1967, kdy tehdejší filipínský prezident Ferdinand Marcos podepsal Populační deklaraci, jejímž dlouhodobým cílem bylo snížení počtu dětí ve filipínských rodinách. Zmíněný prezident již tehdy prosazoval masovou distribuci antikoncepčních prostředků po celé zemi. Následující nejvyšší představitelé země zastávali různorodé postoje k této problematice, na práci F. Marcose nijak významně nenavázali, což mělo za následek, že se situace dlouhá léta příliš neměnila.

Nová situace nastala v roce 1989, kdy byla zřízena Komise pro populaci a rozvoj, jejíž náplní práce byla příprava konkrétnějších strategií k prosazení kontroly reprodukce. Konečně v roce 1998 byla předložena první verze návrhu zákona, který je od té doby – tedy již 14 let – za doprovodu bouřlivých diskusí, nátlaku a propagandy na straně jedné, modliteb a trpělivé práce na straně druhé, či masových demonstrací na obou stranách – rok co rok parlamentním hlasováním odmítnut. Odpůrci přijetí zákona z řad politiků, církevních představitelů i běžných lidí se však obávají, že tato situace je již neudržitelná a že přijetí zákona se všemi důsledky jeho aplikace nyní aktuálně hrozí.

Obhájci tohoto zákona argumentují především ekonomickými teoriemi, chudobou, nízkým vzděláním vícečetných rodin, principem svobody volby, mezinárodní podporou i souhlasem poměrně širokých vrstev obyvatelstva.

Základními body tohoto zákona jsou následující témata:

  • distribuce, plošné rozšíření a propagace všech efektivních metod zabraňujících početí
  • zajištění dostupnosti „služeb reprodukčního zdraví“ ve všech regionech ze strany místní správy
  • přestože (zatím) zůstává potrat nezákonný, je zapotřebí zajistit péči pro ženy, které jej prodělaly, a to bez jakýchkoli dalších právních vývodů
  • propagace „přístupu k odpovědnému rodičovství“ s ohledem na ekonomickou problematiku
  • zavedení sexuální výchovy od pátých tříd základních škol za užití „životních zkušeností a dalších přístupů“
  • povinné navázání partnerství firem s poskytovateli „služeb reprodukčního zdraví“ pro umožnění této péče pro své zaměstnance, především ženy; povinnost informovat zaměstnance o službách plánovaného rodičovství, povinnost podrobné evidence těhotných zaměstnankyň
  • trestní sankce pro každou osobu či veřejného činitele, který omezuje poskytování těchto služeb

Ponecháme-li stranou ty nejdůležitější argumenty, které vycházejí z katolické nauky a jsou (resp. měly by být) všem katolíkům dobře známé, tak odpůrci zákona dále argumentují protichůdnými ekonomickými studiemi a teoriemi, velkými náklady na realizaci těchto opatření – prostředky by mohly být využity na konkrétní podporu chudého obyvatelstva (medicína, potraviny, vzdělávání aj.), prokázané časté abortivní účinky hormonální antikoncepce; dále tím, že v současné době není přístup obyvatel k těmto prostředkům přeci nijak omezen a především tím, jaké má „antikoncepční mentalita“ katastrofální dopady na společnost – potraty, předmanželský sex, nemanželské děti, těhotenství mladistvých apod. Tyto dopady jsou v současné době potvrzeny i řadou sekulárních studií z oblasti společenských věd (George Akerlof, Lionel Tiger aj.).

Celonárodní diskuse nad problémem tohoto zákona je na Filipínách považována za jeden z okruhů kulturní války. Zastánci zákona tvrdí, že se v případě oponentů jedná o zpátečnický postoj, který může izolovat Filipíny od moderního světa, poruší již sjednané mezinárodní závazky v této oblasi a podobně. Terčem kritiky je samozřejmě též Církev, která v rámci svého učitelského úřadu a společenského vlivu proti tomuto zákonu bojuje. Odpůrci v této rovině naopak poukazují na eugenické cíle, upadání pod vliv různých nadnárodních organizací a zájmových skupin, ničení morálky obyvatel, akt neúcty k Církvi, která zde ze všech sil pracuje pro chudé, nemocné a nevzdělané. Dalším terčem kritiky jsou organizace, které spolufinancují masivní kontracepční propagandu v zemi – jedná se například o David and Lucile Packard Foundation či Populační fond OSN, tedy vyloženě propotratové organizace, které si tak připravují půdu pro budoucí rasantnější protipopulační opatření včetně legalizace potratů. V neposlední řadě též odpůrci zákona poukazují na to, že je celá snaha podložena zastaralými ekonomickými teoriemi nezohledňujícími cenu lidského života a totálně destruujícími morálku. V této souvislosti se též objevují zmínky o korupci na vládní a parlamentní úrovni, a to ve vazbě na výrobce příslušných nástrojů, zařízení a medikamentů.

Za pozornost také stojí usilovná snaha současného prezidenta Noynoy Aquina o prosazení zákona. Ten se dopustil podvodu na voličích tím, že během své prezidentské kampaně prohlašoval, že tento zákon nebude podporovat.

Celá řada okolností této kausy samozřejmě stojí za prostudování – ať už se jedná o postoje a výroky církevních představitelů, významných osobností společenského života či vládních činitelů, mezinárodní kontext, či další okolnosti tohoto dlouhodobého sporu. Řada textů, včetně kompletního znění navrhovaného zákona, je k dispozici v angličtině na různých místech na internetu.

Další pokus o prosazení zákona se uskuteční příští týden – 7. srpna 2012. Filipínští katolíci prosí své bratry a sestry o modlitbu, neboť se oprávněně obávají, že se jedná pouze o předstupeň k legalizaci potratů a v celkovém pohledu o krok pryč směrem od Boha, jehož milost a přízeň potřebuje každá duše ve všech koutech světa.

Komentáře: 74 - k článku Padnou Filipíny?

  1. Jeroným Simpletonský napsal:

    Tak hlavně bychom si měli uvědomit, že Filípiny vůbec neexistují. Je to imaginární země, kterou vymyslel Bilderberg Group aby vznikal dojem, že někde na světě existuje takto silně ŘKC věřící země. To nám všem dodává falešnou odvahu a lépe přijímáme zotročení skrz EU atp. Je mi například zcela zřejmé, že všichni ti údajní „Filipínci“ (už jen to blbé jméno, kdo to asi vymyslel, haha) vypadají dost jako Indové. No jak by ne! Celý projekt je outsourcovaný do Indie. Například mě na Facebooku kontaktuje mnoho Indů, kteří předstírají, že jsou ŘKC věřící „Filipínci“ atp. Tak pozor na toto! Doufám, že se tomuto tématu bude brzy věnovat např. Adámek B. Bartoš nebo jiný nezkorumpovaný novinář, který vidí věci ve správném světle a nebojí se říci pravdu nahlas.

  2. Felix napsal:

    Já myslím, že odpověď je jasná: padnou. Neříkám, že příští týden, ale časem jistě padnou, stejně jako padne Polsko. To při pokračování současné situace. Pokud nebude pokračovat, např. tím, že londýnská olympiáda bude předznamenáním situace jiné stejně, jako byla berlínská olympiáda předznameníním událostí mezi léty 1939 až 1945, pak moje odpověď zní: To ví jen Pán Bůh. A nevědí to ani ti, kdo změněnou situaci budu, např. zpočátku, řídit. (Ani to ani to neznamená, že bych nějak odváděl od modliteb, prosím.)

  3. Admin napsal:

    Ad Jeroným: Jako dobrý vtip to tu, Míro, nechám. Ale ať už se to neopakuje. :-)

  4. Libor Rösner napsal:

    Ad 2: Řečeno lidským náhledem, ale v dějinách bylo už mnoho bezvýchodnějších stavů a… Třeba i naše modlitby mohou pomoci… Od toho tu ostatně jsme.

  5. mlp napsal:

    Vdaka za clanok. To je genocida namierena proti katolikom a katolickej populacii. Preco to nejde OSN a USA natlacat Izraelu a moslimskym krajinam? Tie by to nedovolili, aby sa ich krajiny stali pokusnymi laboratoriami a ich obyvatelia pokusnymi mysami socialnych inzinierov. Avsak su si isti, ze sekularne rezimy nebudu ochranovat svoje obyvatelstvo a vydaju ho napospas bankerom a svetovym elitam.
    Co robit? Neviem, co sa da robit. Naplanovat demonstracia proti americkemu rezimu a jeho politike pred ich velvyslanectvom? Modlit sa? To samozrejme, ale neviem.
    Takto bude katolicka populacia uplne znicena. Dnes uz je skoro 1,7 miliardy moslimov, a uz len 1,2 miliardy pokrstenych katolikov, a tento rozdiel bude, ako vidim este narastat…

  6. rehek napsal:

    Bez Božího požehnání marné lidské namáhání. Posty, pokání, modlitby… Ovšem trestající Boží ruku už dnes jen tak někdo nezataví. Věrným Bohu budiž k posílení Iz 54,10.

  7. …Dnes uz je skoro 1,7 miliardy moslimov, a uz len 1,2 miliardy pokrstenych katolikov, a tento rozdiel bude, ako vidim este narastat…

    Vzkaz 30% občanům ČR každý musí začít u sebe. Není to jednoduché, ale teroristům prosazujícím i v ČR Čínskou politiku jednoho dítěte se neustupuje.

    5. ledna 2010 v

    Koho se to netýká nemusí se rozčilovat nehážu všechny lidi do jednoho pytle a vím, že jsou vyjímky, které potvrzují pravidlo.

    Milovaní také jste měli svatbu v kostele? Odpovídali jste svým „ANO“ knězi na otázku v rámci manželského obřadu: „Slibujete, že budete přijímat ochotně děti od Boha?“ Tak proč mají křesťané méně dětí než ,měli naši předkové?

    A Bůh požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a naplňte zemi“. (1Gn 28)

    Neplatí snad tento Boží příkaz i pro nás křesťany? V době kdy národy Evropy vymírají na blahobyt otevírám toto citlivé téma, které by nemělo být soukromou záležitostí protože: Národ bez dětí je bez budoucnosti. Do roku 2045 má Evropě chybě 129 miliónů lidí. Kdo přijde na jejich místa? Myslíte si, že je to za dlouho a že se toho už nedožijeme? Potom se zamysleme zda máme rádi své již narozené děti a nežijete způsobem po nás potopa. Protože kdo uvažuje způsobem po nás potopa ohrožuje budoucnost našich i vašich dětí a jeho konzumní vzorky chování jsou opovržení hodné. Každý kdo to ze sobeckých důvodů odmítá mít více děti není naším přítelem protože ohrožuje budoucnost příštích pokolení. Taková je realita. Milujme však a odpouštějme svým nepřátelům, nenáviďme a opovrhujme jejich hříchem!

    Připomeňme si co říká katechismus katolické církve kde se na str. 575 § 2363 v prvním paragrafu píše:“Spojením manželů se uskutečňuje dvojí cíle manželství: blaho samých manželů a předávání života. Tyto dva významy nebo hodnoty manželství se nemohou oddělovat aniž by negativně ovlivňovaly duchovní život dvojice a neohrozily blaho manželství a budoucnost rodiny“ a na str. 577 se dále píše v § 2368: „Zvláštní hledisko této odpovědnosti se týká odpovědného rodičovství. Z pádných důvodů mohou manželé chtít zrození svých dětí oddálit. Musí si však ověřit, zda jejich přání není plodem sobectví…“

    Nuž ověřme si zda nejsme sobci a vraťme se o sto let zpět do doby, která nebyla středověkem a náš ještě národ nevymíral. Naši předkové většinou bydleli na prostoře malého 2+1 kde žili, rodiče, prarodiče a v průměru 5-8 i více dětí, které se dožili dospělosti i přes špatné zdravotnictví. Naši předkové neměli automatické pračky, ledničku, nevařili na elektrice či plynu, nejezdili auty, neznali dovolenou, neměli často ani skříně, mívali mnohdy pouze dvoje oblečení jedno pracovní a druhé kostelní, které přehazovali doma přes bidlo, často neměli ani postel, ale spávali na lavici, nebo na zemi na slamníku, pro vodu chodili ke studni,“sprchovým koutem“ byli necky ve kterých se polévali vodou z hrnku, neměli splachovací záchod, suchý záchod býval na hnojišti…

    Domnívám se, že si mnozí katolíci i z přirozeného plánování rodičovství udělali antikoncepci a v rozporu s učením katolické církve hříšně odmítají děti i používáním hormonální antikoncepce, … Katechismus přirozeným plánováním rodičovství mluví o oddálení početí dětí, nikoliv však o tom, že budou mít katolíci pouze 1 – 3 děti a dost.

    Podíváme-li se do nedávné historie zjistíme co na dané téma píše Dacík v Mravouce z r.1946 na str. 380

    Stran zneužívání manželství píše Pius IX: „Katolická církev, jíž Bůh sám svěřil úkol učinit a chránit bezúhonnost a počestnost mravů uprostřed této mravní spouště, aby zachránila neporušenou čistotu manželské smlouvy, před touto ohavnou zkázou, na znamení svého Božského poslání důrazně našimi ústy zvedá svého hlasu a znovu prohlašuje: Jakékoliv manželské obcování, při němž jest olupován úkol a úmyslným zásahem lidí o svůj přirozený účinek, to jest dáti život dítěti, jest prolomením zákona Božího a přirozeného, a ti kdo se provinili něčeho takového, poskvrňují své svědomí těžkou vinou“40. Nepřirozené užívání manželství, proti němuž s takovým důrazem mluví náměstek Kristův, se děje buď přerušením manželského úkonu ( manželská onanie), nebo používáním ochranných prostředků, aby bylo zamezeno početí. Obojí způsob je stejně hříšný a proto zavržení hodný. Obojí je v přímém rozporu s přirozeným zákonem, a proto ani nejzávažnější důvod nemůže způsobit, aby se stal počestným a přírodě přiměřeným to, co svou vnitřní podstatou je proti přírodě 41. Manželské obcování je svou povahou určeno k tomu, aby byl dán život dítěti, a proto každý způsob soulože, který vylučuje možnost početí, je nepřirozený a hříšný. Východiskem těchto hříchů proti manželské čistotě bývá jednak sobectví, které se bojí dítěte a starostí spojených s jeho výchovou, jednak nedostatečná důvěra v Boží prozřetelnost. Dá-li bůh dítě, dá také prostředky k jeho uživení a výchově. Jen nedůvěra v Boha utíká před těžkým, ale sladkým břemenem dítěte a pak egoistická touha užívat a nedělit se o výhody a rozkoše života se řadou dětí. Manželství však nemá nic společného s pojmem pohodlí: jeho obsahem je oběť práce a jeho symbolem je kříž.

    Dnes se máme lépe než se měli naši předkové i porodnictví je kvalitnější. Děti jsou Božím požehnáním. Neodmítejme děti a dovolme Bohu, aby si mohl vybrat z koho udělá misionáře, kazatele, kněze, řeholníky, kteří budou hlásat evangelium všemu lidstvu.

    Miloslav Pletánek

  8. Felix napsal:

    6: Souhlasím, ale Bůh i nadále žehná: Změna situace může být i jiná, než jsem popsal. Pan rehek ví, že o učení víry a mravů prelátů nediskutuji, ale k jejich (ne)pochopení společenských procesů se vyjadřovat mohu. A to se mi jeví, že zatím je pod úrovní malého dítěte. Může se stát zázrak a oni prozří, co já vím? To by se pak svět zachvěl.

  9. Felix napsal:

    Ještě se tu objevil pan Pletánek s výzvou k návratu o 100 let, s výzvou směšnou: např. k 1. světové válce, kdy už byl papež takový slavboch, že ji neuměl zastavit?

  10. To není výzva k návratu o sto let zpět, ale názorná ukázka toho, že se máme lépe. Míme i bezpečné porodnictví a proto není důvodu mít méně dětí než naši předkové.

    Muslimové směřují k většinovému postavení, tedy i k politické moci. Píše pomocný biskup Andreas Laun. Proti tomu je jediný prostředek: křesťané musejí mít děti, hodně dětí, víc než muslimové. Jinak vymřeme.

    http://www.katyd.cz/index.php?.....ticle=5075

  11. Felix napsal:

    A tak zase něco z Hlasu Ruska:
    „Íránské ministerstvo zdravotnictví potvrdilo zřeknutí se dvacetileté politiky kontroly porodnosti v zemi.
    Příslušné rozhodnutí bylo přijato po projevu velkého ajatolláha Ali Hameneiho, který prohlásil, že obyvatelstvo země má činit 150-200 milionů. Dnes je v Íránu asi 80 milionů.
    Dříve se íránská vláda obávala nedostatku zdrojů a všemožně omezovala růst počtu obyvatel vyčleňováním velkých prostředků na vzdělání, kontracepci a podobně. Po projevu vůdce bylo všechno zastaveno. Stát dokonce vyčlenil 10 miliard dolarů na podporu velkých rodin a povzbuzení porodnosti.“
    A jak nato bude reagovat NATO, když mají Íránci v této věci tak moudrého ajatoláha? No, asi nějaké Íránce vyhubí … Rozhodně se podle něho přece nebude tady nikdo říit …

  12. Křesťané se také mají řídit prvním Božím příkazem: „A Bůh požehnal a řekl jim: “Ploďte a množte se a naplňte zemi”. (1Gn 28)

    Žalm 9

    3 Ústy nemluvňat a kojenců jsi vybudoval mocný val proti svým protivníkům a zastavil nepřítele planoucího pomstou. ¨
    ( Muslimové, liberálové…)

  13. rehek napsal:

    7. @ Máte pravdu, pane Pletánku, bohužel je málo katolíků, kteří mají víc než 3 děti. Je to znamení, že lidé málo věří Bohu a v Boží království a nechávají se zastrašovat. Takovým zastrašeným příkladem je tu třeba p. Felix, který se neumí pozdvihnout nad lidské (p)ohledy, což nemusí být nutně jeho osobní chyba, ale některých duchovních „pastýřů“ a pa-teologů, kteří dnes vedou k plošnému odkatoličťování církve.

    8. @ Pan Felix dobře ví, že rehek netuší, o čem plete. A nebo až moc dobře – O Velké Nesmrtelnosti Chrousta.
    9. @ Slušnost vůči diskutujícím Vám, pane Felixi, asi nic neříká, že?

  14. Tulák napsal:

    Dej Bůh ať Filipíny nepodlehnou. Připojuji se modlitbou. Táži se však na poněkud provokativní otázku: Co se s námi stane až bude na Zemi 20, 30 nebo 100 miliard lidí? Uživí nás Země ještě? Nezničí boj o zdroje potravy poslední zbytky lidské solidarity? Proti invazi muslimů chceme bojovat předháněním se s muslimskou porodnosti ale ani hranice zavřít nedokážeme? Regulace porodnosti je nepřijatelná, nicméně tohle jsou otázky které mě trápí.

  15. rehek napsal:

    14. @ Rád bych se dožil stavu 20mld lidí na zemi… Myslím, že tyto starosti jsou málo podstatné. Nebýt vyvražďování nenarozených lidí, mohli jsme mít možná tisíce odborníků na řešení různých problémů, které nás dnes tíží. Nevíme přece, jaké dary do těchto lidí vložil Bůh… Zbytky solidarity? Pokud nebude zastaven trend, který je v protilidských zákonech nastavený, tak zbytky solidarity mohou skončit klidně třeba hned zítra.

  16. S přelidněním si nedělejte strach až to bude nutné samotný Bůh uzavře lůna žen. Jedné velké ženě lůno Bůh uzavřel do osmdesáti let jejího života.
    „Což já, který otvírám život, nemám umožnit narození? praví Hospodin. Když dávám plodnost, mám zavírat lůno? praví tvůj Bůh.“ Izajáš 66,9

    „Svět není přelidněn to jenom sobců je mnoho“. Miloslav Pletánek :-)

  17. Tulák napsal:

    Miloslav Pletánek: Máte pravdu a já za ni děkuji. Bohužel dnes se člověk snadno nechá zastrašit těmi opakovanými hrozbami přelidnění a já tomu asi trochu podlehl. Bůh mi odpusť. Povzbudili jste mě, musím se přiznat.

  18. rehek napsal:

    16. Také se připojuji k díkům, i když to má člověk takřka na jazyku. Neumím to tak dobře „sebrat“. :-)

  19. Žehná Bůh muslimům, kteří dodržují první Boží příkaz? “A Bůh požehnal a řekl jim: “Ploďte a množte se a naplňte zemi”. (1Gn 28)

    Evropská Unie právě zahájila postupnou imigraci 56 milionů severoafrických muslimů,…

    Číslici 56 milionů Express vyštrachal ve zprávě statistického úřadu EU zvaného Eurostat, která ji uvedla jako odhad počtu imigrantů potřebných na vyrovnání demografického úbytku v celé Evropě mezi roky 2010 a 2050. Aby bylo z čeho živit rostoucí počty evropských důchodců…

    http://blog.aktualne.centrum.c.....temid=9365

    M.P. Nerozumím tomu proč by měli jiní lidé vydělávat na důchodce když produktivitu práce dnes nahrazuje automatická výroba. Chápu však, že jsou k mnohým úkonům lidské činnosti nutní odborníci a mnohé věci automaty nenahradí.

  20. Michal Kretschmer napsal:

    Zprávy Hnutí pro život pokrývají poměrně dobře situaci na Filipínách. Když zadáte http://www.prolife.cz/?a=7.....ip%C3%ADny , zobrazí se seznam odkazů na zprávy o Filipínách.

  21. Blanca napsal:

    Děkuji, pane Kretschmere, za tip. Díky tomuto článku a odkazům HPŽ se mi zase otevřel nový obzor. HPŽ s tím informování odvádí dobrou mravenčí práci, nicméně bych na tomto místě vyzdvihla právě tento článek – skvěle napsaný, ucelený a přitom ne délkou ubíjející vhled do problematiky. Super.

  22. rehek napsal:

    20. @ Jedním z titulků na HPŽ se ovšem dostáváme zase zpět k tématu o DVK a kdo ho neuznává:
    „Malta: Biskup jasně říká, že ti, kdo odmítají učení církve, nemohou k svatému přijímání“
    Nemohu si odpustit řečnickou otázku na ČBK: Proč ČBK nehovoří stejně? Copak jsou v ní jiní biskupové? Nekatoličtí? A tristně si sám odpovím: Všechno ukazuje na to, že ano. Snad vzácně hovoří stejně ohledně potratů a rozvodů. Co se ovšem týče obnovy víry národa pomocí šíření tradičního ritu, tam jde o zcela jasný bojkot rozhodnutí papeže, byť v podobě „mimořádného“ ritu. Papež totiž nikde neřekl, že mají být slouženy tradiční mše „jen tam, kde už byly“, protože v ČR byly již před desetiletími zakázány a sloužily se možná někde tajně.
    (Já vím, že je to jen takový malý vzlyk, ale nedalo mi to. Muselo to ven. Pardon, že to není právě košér k tématu tohoto článku. I když… obnovte katolickou víru celého národa a je po potratech.)

  23. mlp napsal:

    Pre Tulaka:
    Pises, ze: ,,Co se s námi stane až bude na Zemi 20, 30 nebo 100 miliard lidí? Uživí nás Země ještě?“
    Ono, viac ludi znamena aj viac mozgov, a teda i nove technologie, vyssia produktivita, vynalezy, atd.
    Avsak to naozaj nehrozi. Na zachovanie populacie je potrebna plodnost aspon 2,1 deti na zenu.
    Tu napr. v roku 2012 sa uvadza, ze priemerna plodnost na celom svete bola uz len 2,47 deti na zenu, co uz neni celosvetovo ziadna nezvladnutelna explozia, a toto cislo prusko klesa, dokonca i v Latinskej Amerike, Azii a mnohych moslimskych krajinach. Cize postupne to celosvetovo klesne pod 2,1 deti na zenu ,a potom bude svet riesit opacne problemy.
    A ten, komu poslednemu klesne porodnost, tak ten ziska najvacsiu vyhodu, zatial maju na vrch moslimovia, i ked moslimom, ktori nie su cernosi tiez vyrazne klesa plodnost, ako sa tam siri urbanizacia a zapadny styl, ale stale su na tom dobre. A maju vyhodu, ze moslimske vlady nie su sekularne, a tak financuju misie medzi cernosskym obyvatelstvom v subsaharkej Afrike, ktore ma najvyssiu plodnost- podla niektorych udajov sa v subsaharskej Afrike islam siri dva-krat rychlejsie ako krestanstvo.
    Sekularizaciou nasich statov sme si podpilili sami konar pod sebou.
    Paradoxne v tejto demografickej sutazi su este lepsie a perspektivnejsie na tom zidia, teda ultra-ortodoxni, napr. chasidi. Chasidski zidia v USA maju plodnost mozno 7,9 deti na zenu, a pomerne stabilnu (dokonca za posledne dessatrocia vzrastla).
    Ak by mali tito chasidski zidia vlastni stat, tak ma zrejme najvyssiu plodnost na svete, porovnaj s tabulkou statov s plodnostou v tychto krajinach:
    http://en.wikipedia.org/wiki/L.....ility_rate
    Aby ste si predstavili, tak tu napr. 99 rocna zidovska babicka zanechala na svete 1400 potomkov:
    http://www.novinky.cz/koktejl/.....tomku.html

  24. Přírodní bohatství Země (zvláště obnovitelné zdroje) by stačilo pro 140 miliard obyvatel (Paul Duvigneaud, Ekologická syntéza, Praha, 1998. strana 270-271). Přesto z šesti miliard žijících lidí více než jedna miliarda nejchudších je ohrožena smrtí hladem, případně nemocemi z podvýživy.

    Téměř každý třetí člověk na Zemi živoří.

    NA CO SVĚT MÁ…

    Každoročně se utratí (v dolarech)

    V Evropě za: zmrzlinu 11 miliard USD

    cigarety 50 miliard USD

    alkoholické nápoje 105 miliard USD

    v Americe a Evropě za: potravu pro psy a kočky 17 miliard USD

    voňavky 12 miliard USD

    po celém světě za: drogy 400 miliard USD

    zbraně 780 miliard USD

    … A NA CO NEMÁ

    Podle OSN by stačilo…

    6 miliard USD … aby všechny děti na světě mohly chodit do školy.

    9 miliard USD … aby všude lidem tekla nezávadná pitná voda.

    13 miliard USD … aby nikdo nemusel hladovět a každý člověk měl

    zajištěnou alespoň základní zdravotní péči.

    Světová zdravotnická organizace uvádí, že

    0,2 USD = 4,70 Kč zachrání jeden život bídou oslabeného nemocného člověka, 5 USD= 118,50 Kč uzdraví 1 malomocného

    ( The Word Health Report 1995, Bridging the gaps, Word Heatlth organization, Ženeva, str. 8).

    Jak píše v poznámkách ke křesťanské etice KTF UK Praha 1994 , které z pramenů sestavil ThDr. Jiří Skoblík:“ T.R. Malthus vydal roku 1798 “ Pojednání o zákonech růstu obyvatelstva“ kde se vyslovoval pro omezení počtu dětí neboť obyvatelstvo se rozmnožuje rychleji než roste výroba životních prostředků…“ (Tomuto již vyvrácenému bludu věří ekologické orgnizace dodnes a k tomu si vymysleli globální oteplování).

    Na to samé upozorňuje ve své knize Smrt západu Patrik J.Buchanan „Malthusova předpověď o vyhladovění světa se v 19. století ukázala jako zcela mylná. Malthus napsal:“ Lze s jistotou tvrdit(…), že není kontrolován počet obyvatel, roste takovou geometrickou řadou, že se každých dvacet pět let zdvojnásobuje. Protože se produkce potravin nemůže každých pětadvacet roků zdvojnásobit, dodával pesimistický pastor, čeká nás masová smrt hladem.

    Marthus neměl v otázce produkce potravin právě tak pravdu, jako ji neměl Erlich v otázce světových zdrojů, když nám tvrdil, že se vyčerpávají. Dnes žije na zemi šest miliard lidí v daleko větší svobodě a blahobytu, než jaké v roce 1960 měli tři miliardy lidí, dvě miliardy v roce 1927 nebo jedna miliarda v roce 1830.
    Politická neschopnost a zločinnost, bláznivé ideje a šílené ideologie zapříčiňují hladovění a bídu, nikoli počet lidí.“

    Podle odhadu statistického úřadu OSN se světová populace již nikdy nezdvojnásobí a demografové odhadují, že světová populace dosáhne svého maxima v roce 2050, kdy bude na zemi žít 9,4 miliard lidí. Takový počet obyvatel nebude pro naši planetu znamenat žádnou ekologickou, populační ani ekonomickou katastrofu).

  25. mlp napsal:

    Uz dneska sa inak mnohe regiony a staty masivne vyludnuju.
    Napriklad Bulharsko:
    http://www.rozhlas.cz/zpravy/e.....29?print=1
    Lotyssko:
    http://zpravy.e15.cz/zahranicn.....ent-735365
    Masivne sa vyludnuje vacsina Balkanu, Madarsko, Pobaltie, Ukrajina, Rusko. Zachvilku k tomu zial zrejme sa pridaju Spanielsko, Portugalsko a Grecko. A bude to pokracovat a sirit sa to.

  26. mlp napsal:

    Inak, pozeram statistiky zo Slovenska, co sa tyka demografickeho zdravia podla nabozenstiev.
    ,,Podľa údajov Štatistického úradu Slovenskej republiky z posledného sčítania obyvateľov v r. 2001 na počet žien vo veku 15 a viac rokov podľa počtu živonarodených detí a podľa náboženského vyznania pripadá na jednu ženu v priemere v rímsko-katolíckej cirkvi 1,86 dieťaťa, v grécko-katolíckej cirkvi 1,98, v pravoslávnej cirkvi 1,91, v evanjelickej cirkvi a.v. 1,72 a u žien bez vyznania 1,26.“
    http://blog.aktualne.centrum.c.....temid=8361
    ..
    I ked katolici maju v porovnani s inymi u nas este dobre vysledky, celkovo je to malo- zial, zvratena antikoncepcia, planovane rodicovstvo, nestabilita vztahov, si i tu vybera svoju dan, a je co zlepsovat.
    ..
    Pre zaujimavost, v roku 1910 u nas deti do 14 rokov tvorili:
    - u rimsko-katolikov 38,6%
    - u grecko-katolickych bratov 41,3%
    - u Evanjelikov 34,6 %.
    - u reformovanych 33,4 %.
    ..
    V roku 2001 to bolo takto:
    - u rimsko- katolikov 19,4 %.
    - u Grecko- katolikov 19,7 %.
    - u evanjelikov 13,9 %.
    - u reformovanych 16,2 %.

  27. Felix napsal:

    Ještě by to chtělo srovnání se Židy, třeba v Izraeli. „Mezinárodní společenství“ sice mocně prosazuje demografický pokles všude ve světě, kromě Izraele, kde naopak vítá u Židů maximální nárůst, ale naši lidé se o co nejmenší počet dětí snaží rádi sami, OSN ani EU k tomu nepotřebují.

  28. Národy vymírají EU sem chce stěhovat muslimy asi prý by měli lidé vydělávat na důchodce http://blog.aktualne.centrum.c…..temid=9365 i když produktivitu práce dnes nahrazuje automatická výroba. Chápu však, že jsou k mnohým úkonům lidské činnosti nutní odborníci a mnohé věci automaty nenahradí. Nicméně nerozumím tomu, že když je 800 tisíc nezaměstnaných a na jednoho důchodce nyní pracuje 2,11 poplatníku tak proč lidé přichází o práci a nemohou zvýšit procenta poplatníků, aby si lidé nemuseli připlácet na ty operace na, které chybí přesněji bude chybět těch 56 miliard korun? http://zpravy.ihned.cz/cesko/c.....noho-penez

    Aha nemají i na tohle vydělat otroci nasazovaní na nucené práce, které někdo vznešeně zamaskoval pod název veřejná služba? Není tohle jenom jakási civilizovanější obdoba koncentračních gulagů, vyvlastňování a znárodňování soukromého majetku? Dochází k tomu i touto cestou když stát nezapočítává nucené otrocké práce jako dobu odpracovanou k důchodu? Ti lidé pracují 80 hodin měsíčně zdarma. Je to za méně peněž než by byla zákoná minimální 8 tisícová mzda v přepočtu na 80 hodin měsíčně však 4 tisícová? Nedostávají snad dlouhodobě nezaměstnaní nad 50 let kolem 2200 tisíc životního minima na měsíc?

    Je 800 tisíc nezaměstnaných a na jednoho důchodce nyní pracuje 2,11 poplatníku tak proč lidé přichází o práci a nemohou zvýšit procenta poplatníků? Není problém v tom, že si Topolánkova vláda půjčila peníze z důchodového fondu a doposud je tam nevrátila? Jsou nezaměstnaní vyráběni uměle, aby zadarmo nasazením na nucené otrocké prace vydělali na to co vláda rozkradla? http://www.finance.cz/zpravy/f.....si-duchod/ …Zatímco v roce 2007 bylo v Česku dle zprávy ČSSZ celkem 2 688 078 důchodců (starobních, invalidních a pozůstalostních dohromady) a 4 958 581 poplatníků pojistného, tak v roce 2012 (k 31. březnu) je v Česku 2 871 453 důchodců a 4 933 997 poplatníků. … V roce 2007 připadalo na 1 starobního důchodce 2,48 poplatníků, v březnu letošního roku 2,11 poplatníků. Při zohlednění pouze starobních důchodců je tento pokles ještě razantnější…

    Obce nyní nebudou muset platit firmy novodobí otroci nasazení na nucené otrocké práce jim to udělají zadarmo! http://zpravy.ihned.cz//2-55882750-012000_d-ef

  29. Ten první odkaz skopírovaný odtud nejde otevřít tak znovu: http://blog.aktualne.centrum.c.....temid=9365

  30. Zpátky k tématu prolife nicméně i tohle video souvisí s tématem údajného přemnožení lidstva a vymírání národů na které jsou zde výše odkazy http://www.youtube.com/watch?v=LTZ-5BKRZZQ

  31. mlp napsal:

    napriklad v prevazne chasidskej stvrti Kiryas Joel v New Yorku je priemerny vek obyvatelov iba 15 rokov:
    ,,The median age was 15 years.“
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kiryas_Joel,_New_York
    Porovnajme to s krajinami Europy, alebo i moslimskymi, ci africkymi- vsetkych to predbieha, tu je tabulka krajin s priemernym vekom obyvatelov:
    http://en.wikipedia.org/wiki/L.....median_age
    Su aj ine, dalsie nabozenske skupiny, hlavne v Amerike, ktore plodnostou predbiehaju moslimov a vacsinu Afriky.

  32. Felix napsal:

    Existuje jeden dobrý mainstream, Hlas Ruska. Hlásí teď: „OSN vyzývá Filipíny, aby přijaly dříve plánovaný zákon o bezplatném šíření antikoncepčních prostředků.
    V OSN prohlásili, že nový zákon pomůže znatelně snížit vysokou úroveň úmrtnosti mezi rodičkami. Filipínci v tomto ukazateli mezi zeměmi JV Asie vedou.
    V sobotu skupina katolických kněží protestovala proti této zákonodárné iniciativě, která, podle jejich názoru, vede k rozkladu morálních hodnot.“

  33. Odpovím si tedy sám. Nedostatek lidí pracujících na jednoho důchodce je zapříčiněn také tím, že lidé pracují v činostech jako je turismus a různá výroba pro hobby činosti… Lidí pracujících na důchodovou reformu by mohlo být dostatečné množství kdyby tito zmínění příživníci nevytvářející žádné hodnoty zmizeli. Před sto lety tyto problémy lidstvo neřešilo pracující neznali dovolené, neznali různé koníčky apod. Dnešní mocní a mlčící většina pracujících si však představují, že jim na požitky vydělá armáda nezaměstnaných otroků (pod vznešeným názvem veřejná služba) nasazovaných na nucené otrocké práce, kterým se jejich činnost nezapočítává jako doba odpracovaná do důchodů.

  34. David napsal:

    Pan Miloslav Pletánek tu zmínil modrou cihlu, která se snaží tvářit katolicky pod názvem „katolický katechizmus“. Ovšem zde zmiňovaný citát ohledně manželství, že na prvním místě je blaho manželů a pak až plození dětí je perverzní a hnusné obrácení vždy katolického učení, kdy církev učila, že na prvním místě je plození dětí a potom blaho manželů. Takže modernistická klika v církvi, která slouží tomuto světu v čele s JPII a B16 (který tento z mnoho úletů měl napravit)se tímto rádoby katolickým definovaním priorit manželství připojila a to bohužel úspěšně v boji proti porodnosti.
    Jinak se závěry pana Pletánka souhlasím, ale já osobně bych použil pravé učení církve.

  35. rehek napsal:

    Co si katechismus trošku oživit s Františkem kardinálem Tomáškem?
    http://katolicky-katechismus.cz/

  36. na str. 577 se dále píše v § 2368: “Zvláštní hledisko této odpovědnosti se týká odpovědného rodičovství. Z pádných důvodů mohou manželé chtít zrození svých dětí oddálit. Musí si však ověřit, zda jejich přání není plodem sobectví…”

  37. David napsal:

    Pane Pletánek a přesně podle tohoto modelu dnes katolíci jednají, protože na prvním místě je blaho manželů. Mezi jedno z dnešních největších blah je manželské obcování a když má žena často děti je to jaksi omezené a blaho je na prvním místě a být tu pro toho druhého není přeci sobecké. Bez jakékoliv zášti říkám, že nejlepší co se s tou modrou cihlou dá udělat je jí spálit. Jsou i jíná „dobra“, která dnes omezují u katolíků porodnost a podle této modré knihy to není plod sobectví. Musejí přeci dostavět ten 7+1 dům atd.
    V opravdovém katolickém katechizmu je to napsáno jasně a nepřahazují se priority, také podnětné čtení je v encyklice Pia XI Casti connubii, zde je to jasně napsáno.

  38. Blanca napsal:

    Pane Davide, máte pravdu, že to nenápadné přehazování priorit mezi sebou je nesmírně zákeřné. Ale diskutujte si o tom s modernistou – bude si klepat na čelo a říkat, co to řešíte za blbosti. :(

  39. …Musí si však ověřit, zda jejich přání není plodem sobectví…”
    Jak se dělá takové ověření? Relativizovat si totiž mnohé a zdůvodnit si, že nejsem sobec. Díky pane Davide, potřebuji ještě přesné znění z původního katechismu a to jak celý text stranu i § Předem díky za případnou práci s dohledáním plného původního znění kde pořadí hodnot není přehozené.

  40. rehek napsal:

    No, já tedy nevím, ale proč sem chce pan Pletánek kopírovat od p. Davida stránku katechismu, když jsem mu sem dal přímý odkaz, to mi jde poněkud mimo zdravý rozum. A je tam velmi dobře vyřešeno listování mezi kapitolami.

  41. Pan David citoval určité věci o kterých asi ví kde je tam hledat a ty se sem podle mě hodí k doplnění diskuse. Pokud by u toho vašeho zdroje byla možnost vyhledávače zadal bych si určitá slova a našel bych to na straně kterou potřebuji znát. Nemám čas to projíždět celé, ale nemusí se to sem vskutku kopírovat to dá opravdu zdravý rozum stačí číslo stránky.

  42. To není to o čem se tu dohadujeme neodvádějte pozornost. Najděte číslo stránky ze starého katechismu kde je důkaz o tom, že je v „modré cihle“ obráně pořadí hodnot.

  43. David napsal:

    Paragraf vám neřeknu, protože bývalo vždy zvykem, že katechismus byl povětšinou formou otázek a odpovědí. Jinak je to strana 85 v katechizmu kardinála Tomáška. Nikde se tam nedočtete o blahu manželů, respektive dočtete, ale o tom katolickém blahu- mezi něž patří v první řadě plození dětí a ne ve druhé, to by totiž si logicky odporovalo už s ustanovením manželství v ráji- také vysvětleno na straně 86 v kapitolce o manželství.
    V modré cihle je to zpracováno naprosto odlišně.
    Apropo víte proč by měl katolík v případě nemožnosti (třeba z důvodu ohrožení života) zažádat o církevní manželský rozvod? Sice zůstávají dotyční stále manželi před Bohem, ale církev schvaluje jejich oddělené žití a to proč? Protože povinností manželství je lože a stůl. Dnes to katolíci nedělají, protože není prvním posláním manželství děti, ale prospěch, blaho a když ten není nemusí bý ani povinnost děti. Neznám modrou cihlu dobře, ale myslím, že ta crikevní rozluka v ní není ani uvedena.
    Navíc te odkaz co předložil Hamisch vám také mnohé osvětlí.

  44. Felix napsal:

    42: 1. Hoří dům, v plamenech celá střecha. Podpálil to nepřítel.
    2. Někteří to nevidí, někteří to nechtějí vidět, někteří dům dál udržují, někteří štětují příjezdou cestu, o požáru se nemluví. Když někdo začne o tom mluvit, naznačuje se, že je spojen s nepřítelem, jiní zase takového obviňují, že fandí ohni.
    3. Dům shořel. Začíná se skuhrat. Vybízí se k modlitbám, aby dům neshořel. Motlitby nepomáhají, ze spáleniště se kouří. Jíní říkají, že tam žáný dům nebyl.
    4. Někteří se ptají, kdo je vinen, někteří dál budují příjezdovou cestu. Někteří našli viníka: Zavinil to oheń. Někteří zase: Za to může nepřítel. Jiní zase obdivují přirozenou krásu trosek.

  45. Děkuji pane Davide za číslo stránky. To co píšete sedí a v tom dobrém slova smyslu si myslím, že je pořadí hodnot přehozené logicky mělo být plození dětí na prvním místě už proto,že první Boží přikázání- Boží příkaz je: A Bůh požehnal a řekl jim: “Ploďte a množte se a naplňte zemi” (1Gn 28). Proto „blaho“ mělo být jak se domnívám až na druhém místě, ale zlý úmysl v tom přehození pořadí nehledám. Tehdejší duchovní znali těžké podmínky rolníků a mezitím se slepšila životní úroveň… Možná nikdo nepočítal s tím co to přehození způsobí.

  46. Blanca napsal:

    To mi – bez urážky – osobně přijde nesmírně naivní (a to je ještě slabé slovo). Nový katechismus a nové CIC je vlivem dýmu Satanova, který vstoupil koncilem do chrámu, alespoň dle toho, co jsem pochytila od kněží a jiných autorit, na bezpočtu míst takto rozostřené. Tak, aby si to „konzervativně“ myslící mohli ještě jakž takž obhájit, a zároveň aby to zaselo semeno anarchie a zkázy mezi věřící. V tom je jádro pudla! Nejde o to udělat revoluci ze dne na den, ale podemlýt stavbu postupně. Plody už zklízíme…

  47. Hamish napsal:

    Pane Pletánku, jakkoli si Vás nesmírně vážím, co bojovníka proti potratům, zároveň jsem nucen konstatovat, že po stránce inteligeční, naděleno jste nedostal.
    Bez urážky.
    Pokud byste si přečetl článek, na nějž jsem odkazoval, přestal byste vydupávat si paragrafy. Protože by Vám došlo, že Michal Semín hovoří o tomtéž. A odkazů samotných najdete v textu fůru.
    Stačí jen hledat…
    Vaši naivitu snad komentovat netřeba. Mnozí máme zkušennost, jak „dobře“ to modernisté myslí.

  48. David napsal:

    Pane Pletánek, není zač. Pro mne je mnohem závaznější jak církev vždy učila, prostě v katechizmu kard. Tomáška se o žádném blahu, které není definované nedočtete. Navíc hmotná situace v roce 1950 byla jistě horší než za dob nového katechizmu tuším kolem roku 1980, přesto se zde činí ústupek světu ve smyslu hlavního významu manželství.
    Vaše řeč, ať je ano, ano, ne, ne. A v tom nový katechizmus (modrá cihla) selhává, vy si to třeba vysvětlíte dobře, jiný špatně a nebo potřebujete odbornou konzultaci s knězem a to potom je katechizmus na nic. Navíc jeho obsáhlost, teď mluvím o modré cihle, naprosto vylučuje jednoduchost a přehlednost, což je také vybočení z „tradice“ katechizmů.

  49. Admin napsal:

    Hamishi, důrazně žádám o vyvarování se takovýchto ponižujících výpadů. Tím „bez urážky“ se to nijak nezmírní, naopak to působí ironicky. Sám často poukazujete na útoky „ad hominem“ ze strany dobře známých ďáblových (vel)vyslanců v Církvi.

  50. David napsal:

    Felixi myslíte, že je povoleno hasit požár čímkoliv ?? Hlavně, že hasím (nebo spíše si myslím, že hasím). Protože zrovna v tomto případě modrá cihla nehasí, ale přilévá olej do ohně.

  51. Hamish napsal:

    Ponižujících?
    Ignorance pana Pletánka ponižuje ty, kdo se snaží mu vyhovět.
    Věta „To není to o čem se tu dohadujeme neodvádějte pozornost.“ svědčí o tom, co jsem výše pouze konstatoval.
    Jak na vás co působí je mi tak nějak šumák. Myslel jsem to vážně. Tak, jak bylo psáno. Vaši panáci ze slámy jsou tudíž mimo mísu.
    Takže psí hlavu nechte tomu, komu skutečně patří.

  52. Admin napsal:

    Stačí. Zkrátka to není v souladu s netiketou a pravidly zdejší diskuse. Soukromě si myslete co chcete, ale do komentářů to nepatří a jestliže to budete obhajovat těmito sofismaty, hrozí Vám konstatování, že po stránce SOCIÁLNĚ-inteligeční, naděleno jste nedostal.

  53. Felix napsal:

    Vatikán je sice v klidu, ale „Strašlivé záplavy na Filipínách: Manila mizí pod vodou. V hlavním městě Filipín Manile a jejím okolí nejméně 15 lidí zahynulo a asi 250 tisíc opustilo své domovy kvůli záplavám a sesuvům půdy vyvolaných nesmírně silnými lijáky. Podle údajů záchranářů je už víc než polovina města pod vodou. Přicházejí zprávy o tom, voda může protrhnout hráz nedaleké velké přehrady.
    Předpovědi meteorologů jsou zatím neutěšující: deště, které s sebou přinesla tropická vichřice Haikui, budou v nejbližších dnech pokračovat.“ – Hlas Ruska.

  54. rehek napsal:

    41. „Nemám čas to projíždět celé“

    Vážený pane Pletánku, když dovolíte, trošku delší reakce:
    Katechismus je třeba se učit a znát ho. Vzdělávání se ve věcech víry je předmětem zpovědního zrcadla, ale to jistě dobře víte, takže si také jistě uvědomujete, že se tím veřejně přiznáváte ke hříchu. Také tam „musím“ poněkud pracněji vyhledávat, ale nečiní mi to – na rozdíl od Vás – obtíže, ba naopak jsem velmi rád, že jsem na ten katechismus on-line vůbec v pustinách internetu a době bujného a nezkroceného neomodernismu vůbec narazil.

    Vaše irelevantní výtka vůči autorovi webu a volání po vyhledáváni je pouze chabá zástěrka Vaší osobní neochoty k základnímu vzdělávání se ve věcech víry a svým prohlášením vzdáváte rovněž malou úctu úzce hraničící s přímou urážkou tak vynikajícího katechismu a autora samého, tedy tak velkou duchovní kapacitu, kterou bezesporu František kardinál Tomášek byl.

    Věřím, že si moje upozornění na tento duchovní handicap vezmete k srdci a do budoucna budete mnohem lépe vyzbrojen na boj proti potratům, kterého si u Vás velmi hluboce vážím a rovněž věřím, že se jednou v Brně na pochodu i osobně potkáme a podáme si ruku. Zatím mi v účasti brání silná „málo duchovní“ atmosféra a je to citelná škoda, že to tak je, protože modlitby v této atmosféře pronesené mívají mnohem menší účinek. Proto se raději modlíme za nenarozené děti s rodinou doma.

    Viz:
    Mt 6,6 Když ty se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři za sebou dveře a modli se k svému Otci, který zůstává skryt; a tvůj Otec, který vidí, co je skryto, ti odplatí.

  55. rehek napsal:

    54. Pane Felixi, mám na Vás prosbu; byl byste tak laskavý a psal sem pouze vlastní komentáře = Vaše myšlenky a nekopíroval sem jakési články Hlasu Ruska? Já sem také nekopíruji články třeba ze Světla nebo Te Deum či Vendée a pokud chci na nějaký článek apod. upozornit, vkládám přímou adresu URL, protože předpokládám, že průměrně znalý uživatel počítače ví, že si na takový odkaz může kliknout levým tlačítkem myši nebo kolečkem pro otevření v novém okně či panelu.
    Děkuji Vám za pochopení a umenšení plevele v diskuzi.
    Pokojný a bezplevelový večer Vám přeji.

  56. Blanca napsal:

    7.8.2012 v 08:42

    …Nový katechismus a nové CIC je vlivem dýmu Satanova, který vstoupil koncilem do chrámu,…

    M.P. To o tom dýmu prý prohlásil některý ze svatých otců nevíte Blanko který papež to byl? Pokud je o tom zmínka v nějaké tlusté knize doufám, že Vás neponíží když Vás poprosím o číslo stránky.

  57. Tomáš Navrátil napsal:

    Další varování vyřkla PM v La Saletě a myslím i ve Fatimě – „Církev naplní (zatemní) dým satanův“.

    Asi 10 vteřin narychlo vyhledávání na internetu.

  58. Tomáš Navrátil napsal:

    Proto, ve jménu víry, s klidným svědomím, odmítáme všechny ty, kteří vnášejí „Satanův dým“ do Církve a soustředí se na její sebezničení (papež Pavel VI. 29. 6. 1972).
    http://www.vendee.cz/texty/campos-vyznani.html

  59. Děkuji musím říci, že vždy když se lidmi zmiňoval onen dým jsem měl pocit, že svatý otec myslí kouř přímo v samotném Vatikánu, ale takto nevytržené z kontextu to je možné chápat i jako varování i před bludaři z různých farních společenství naší církve. Město Řím už vskutku víru většinově stratilo i v tom je to proroctví pravé, ale ani jak sedomnívám zde nečtu nic proti o satanem zakouřeném Vatikánu . http://www.christnet.cz/diskus.....raz=134576

  60. romano napsal:

    Pane Pletanku, pokud jde o vyssi porodnost v nasich koncinach, zrejme by stacilo zrusit statni duchodovy system. Zabezpeceni ve stari by pak clovek musel resit usporami nebo dostatecnym mnozstvim radne vychovanych potomku nebo kombinaci obojiho.
    Neco podobneho plati pro nezamestnane, jejichz pocet stoupa umerne vysi minimalni mzdy a podpory v nezamestnanosti.

  61. Tomáš Navrátil napsal:

    62.
    Možná by stačilo obnovení katolické víry. V minulosti to býval velice účinný krok k prosperitě národů.

  62. Pane Navrátile, tohle přece katolíci opakují každou neděli vyznáním víry Věřím v jednoho Boha… Nicméně tohle stejně ateisté vyznávat nebudou. Můj článek je odmítan ve farním zpravodaji jeden faráž řekl, že by prý by mohl bezdětné urazit a druhý, který ho vystřídal mi napsal: Co se týče článku, je zajímavý, ale u farního zpravodaje by mi připadalo lepší držet se nějak tématu dění ve farnosti. Věřím, že na netu si to přečte dostatek lidí, i s možností se vyjádřit.

  63. Romano, nicméně nerozumím tomu, že když je 800 tisíc nezaměstnaných a na jednoho důchodce nyní pracuje 2,11 poplatníku tak proč lidé přichází o práci a nemohou zvýšit ta procenta poplatníků? Nezaměstnanost je umělá mnoho firem je nyní v Číně. nezaměstnaní jsou moderní civilizovanou formou gulagů nasazováni na nucené otrocké práce kde dělají pro obce zdarma to za co předtím museli obce platit velké peníze firmám. Je to jistá forma znárodnění soukromého majetku nezaměstnaných, které asi zachraňuje důchodovou reformu, ale o tom píši výše. Lidem zaměstnaným, kteří mají dobrou praci tohle vyhovuje prostě je to další mlčící většina jako za komunistů, které se to hodí. Tehdy se krize zaháněla vyvlastněním majetků sedláků… jejich zavíráním kde makali v dolech… nyní je to to samé, ale je to civilizovanější.

  64. Tomáš Navrátil napsal:

    64. Katolíci ano, pane Pletánku. Já jsem ale psal o obrácení celého národa k Bohu (prakticky by to znamenalo ústavní přijetí a uzákonění pouhých 10 paragrafů = Desatera, což je zákoník jistě lépe průhlednější než tisíce proti sobě jdoucích a tím nesmyslných paragrafů). Pokud jste měl dojem, že píši pouze o části Mše Svaté, omlouvám se Vám za moji (zřejmě špatnou) interpretaci.

  65. 66 To by bylo řešením to ano, ale nedovedu si něco takového pžedstavit v zemi kde je více jak 90% politiků nevěčících. U Polska si to představit však už umím, ale i zde mají problém s uznáním Krista Králem přibližne od šesté minuty o tom mluví polský kněz http://www.youtube.com/watch?v=c2FEkptu4I0

  66. Tomáš Navrátil napsal:

    67. Jistě. To je jasné. Já jsem to podotknul hlavně jako dobré svědectví našich předků, kteří vždycky žili v „klidu a pohodě“, pokud se drželi Boha. A že celá Evropa těží z pokladů, které nashromáždili naši katoličtí předkové, je naprosto neoddiskutovatelný fakt. Proto by bylo jedině správné řešení se k těmto kořenům vrátit. Otázkou jinou je, jestli si někdo řekne, že takový obrat stojí za to a půjde tou cestou a nebo se otočí zády s tím, že to nemá cenu, protože „nějak bylo a nějak bude“ a „po nás potopa“.

  67. romano napsal:

    63. Obávám se, pane Navrátile, že ani všeobecně přijímaná víra by to neměla s přirozeností člověka snadné. Vychovávat děti či spořit znamená myslet na budoucnost a to je samo o sobě hodně těžké, protože to znamená utrhávat si od úst. A pokud nastavená pravidla říkají: užívej si a nemysli na zítřek, my se to tebe postaráme, je to dvojnásob těžší, protože se tomu přizpůsobí i jednání ostatních a celková ekonomická struktura společnosti.
    Ostatně jedním z důvodů snižujícího se vlivu církve je, že stát do značné míry převzal její sociální a charitativní úlohu.

  68. romano napsal:

    65. Nezaměstnanost je umělá, ale nikoliv kvuli tomu, že firmy přesouvají výrobu do Číny. To je podobný omyl, jako když se kdysi tvrdilo, že stroje berou dělníkům práci.
    Gulag je příliš silné slovo, nicméně něco na tom je. Problém ale není v tom, že dlouhodobě nezaměstnaní vykonávaji veřejné práce. Takhle za své sociální alespoň něco vytvářejí. Skutečný problém je, že stát řeší situaci, kterou sám způsobil regulací pracovního trhu, institutem minimální mzdy a částečně i podporou v nezaměstnanosti. Výsledkem této politiky je, že firmy nevytvoří určitá pracovní místa a lidé určité práce dělat nechtějí a raději jsou na podpoře. Stát nyní násilně nahání lidi na pracovní místa, která by jinak vznikla dobrovolně a v hojnějším počtu.

  69. Tomáš Navrátil napsal:

    70. Jsou tací, kteří produkují i poměrně dost vysoké hodinové hodnoty = chtějí svoji situaci změnit a neberou VPP jako „nutné zlo“ k získání dávek a přesto se jim nezaměstnanost vyřešit nedaří (mohou to být různé zdravotní mantinely nebo – jak píšete – i nějaký úmysl). Nevím, jak to je teď kde zařízeno s touto „nedůchodovou“ prací pro nezaměstnané, ale VPP jako takové byly k 1.1.t.r. zrušeny.

  70. romano napsal:

    71. Různých regulací, které mají vliv na zaměstnanost je určitě celá řada. Superhrubá mzda nebo zákaz zaměstnávání na živnostenský list mezi ně určitě patří.
    Obecně lze říci, že v ekonomice neovlivněné státními zásahy klesá nedobrovolná nezaměstnanost téměř na nulu, ale nikdy jí nedosáhne. Neregulovaná ekonomika poskytuje nejlepší podmínky pro začlenění nedobrovolně nezaměstnaných zpátky do pracovního procesu.
    Z toho nijak nevyplývá, že by to mělo být snadné, zejména ne pro ty, kdo mají nějaká omezení. Ale rozdíl tu je a podstatný. Připadá mi občas, že státu nezaměstnanost vyhovuje, aby politici měli vděčné téma k řešení.

  71. Tomáš Navrátil napsal:

    72. To je jistě jedno z témat, která musí být vidět, aby se mohly „kout pikle“ mimo hlavní pozornost lidí. A regulace? Co se mnozí za socialismu naučili, v kapitalismu jak když najde.

  72. Felix napsal:

    Jak je snadné být prorokem výsledků činnoosti současné hierarchie, čtěte opačné komentáře výše: Ano, Filipíny padly – http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=17560 Špatné modlitby? Malé záplavy? Ne, ale taky na Filipínách není katolický stát …

Napsat komentář